Wednesday, August 26, 2009

Salam Merdeka

Salam dan selamat menyambut kemerdekaan Malaysia ke 52. Moga Malaysia yang tercinta erus makmur dan aman sejahtera selamanya. Hmmm satu Malaysia... moga tiada lagi ungkapan saya orang Perak, wa olang Ipoh, kita orang KL. Yang ada nanti... saya, wa,kita orang Malaysia. Bangga dengan nama Malaysia. Macam warganegara US, tak kira samada keturunan Jepun, Cina, Negro, kulit putih... di mana-mana mereka akan katakan I am American.
Sayang rasanya tidak dapat melihat bingkisan YasminAhmad unuk merdeka kali ini (maaflah kalau saya tak perasan). yang ada cuma iklan Petronas - bantu membantu yang saya kira masih juga relevan. Saya tetap menunggu bingkisan Arwah untuk hari raya nanti.



Ustaz Asri Ibrahim dari Rabbani juga telah Pergi Tak Kembali. Meninggalkan keluarga dan dunia ini hanya beberapa hari setelah menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke 40! Bila masa sudah sampai, maka tidak akan lambat, dan tidak akan cepat. ALLAH telah mengaturkan segalanya dengan sempurna. Arwah sempat membawa isterinya menunaikan umrah buat pertama kalinya dan terakhir kali. Perginya beliau dengan mudah, tanpa sakit yang teruk, pergi dengan banyak amal dan dakwah yang telah dicurahkan. Kalau kita terasa kehilangan, apatah lagi rakan2 karibArwah dan keluarganya. Moga ALLAH SWT memberikan kekuatan dan kesabaran buat mereka dan keluarga Arwah Ustaz Asri Ibrahim. AL FATIHAH.


Apa-apapun... SELAMAT ULANGTAHUN KEMERDEKAAN YANG KE 52.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More