Monday, April 5, 2010

Pertandingan Sulaman Manik dan Labuci FTIMDC 2010

Salam buat semua.

Meriah dan berbaloi - baloi saya menghadiri pertandingan sulaman manik dan labuci yang dianjurkan oleh FTIMDC di Yayasan Tun Razak @ 03 April 2010.

walaupun saya tidak terpilih dalam kelompok 21 terbaik daripada 53 penyertaan namun saya masih lagi dalam kategori 34 terbaik. Alhamdullillah. dan peluang bertemu dengan Puan Rosita Jaafar sendiri dan bertanyakan tentang jahitan saya (bukannya nak tanya kenapa tak terpilih tau!), saya dapat tahu yang ada beberapa kriteria yang saya tidak penuhi. dan saya juga mengaku yang jahitan benang saya memang 'tak mari' langsung. Memang confirm lepas ni kena pergi berguru jahitan sulaman benang. dan banyak lagi yang perlu saya tingkatkan lagi untuk setanding dengan mereka yang terbaik dari yang terbaik.

Saya kategorikan diri saya bertuah sebab saya berpeluang berada di situ dan berpeluang untuk masuk pertadingan dan menimba pengalaman tersebut. Pemenang tengahari itu memang selayaknya menjadi milik Dura. Jahitannya memang kemas dan teliti. Tak syak lagi. She deserve it!. Tahniah dari saya. tahniah juga team FTIMdc yang berjaya menganjurkan acara itu dengan meriah dan happening!.

saya letakkan beberapa gambar sekitar hari Sabtu....


RJ yang vogue.. (mmm new beading techniques is coming....)


bersama sifu manik saya - Nora (Lady of the day)


bersama kak Izansazlin (beauty n the beads) - the trend setter


(this 2 pics from FTIMdc website)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More