Sunday, October 9, 2011

2011 collection - Anggun Puteri

Salam buat semua.
perbentangan Bajet 2012 telah diketahui. Jadi, apa reaksi anda?? Apapun reaksi anda, hidup mesti diteruskan ... betul tak?
Saya kongsikan lagi busana yang saya sarungkan pada hari konvo baru baru ini. Hmm, terasa ingin memanjakan diri setelah
4 tahun bertungkus lumus. Dan tidak dinafikan saya agak berbelanja sakan untuk hari tersebut. Mungkin faktor masa dan keadaan membuatkan saya terlebih teruja berbanding adik-adik yang 10-12tahun jauh lebih muda dari saya menerima ijazah mereka. Apapun, saya mahu menikmati saat ini yang mungkin tidak akan saya kecapi tanpa sabar dan usaha disertai doa dan tawakal.
Fabrik yang gunakan adalah shiffon dua tona yang dipilih bersama designer baru Syazwan yang merupakan anak kepada teman sepejabat saya. Rekaan busana berdasarkan dress labuh berpotongan 'princess cut', 'hand cuff' dan flowy dibahagian kain.
Dan buat pertama kali, saya sulamkan busana saya dengan perincian manik yang mengikut spesifikasi. HA HA... selama ini hanya menyulamkan busana teman dan sahabat semua, dan kali ini saya merasakannya. Tidak mahu erlebihan saya sekadar menyulam dibahagian lengan (hand cuff) dan di bahagian atas baju (dan pastinya tidak kelihatan semasa saya menyarung jubah. jadi talah 'over' sangat he he).
Tampalan lace yang dipilih diletakkan dipergelangan tangan dan dibahagian atas baju. Butiran manik yang saya gunakan adalah sequine, manik hex dan round, glass pearl beserta swarosky crystal yang ditaburkan merata busana.
Greetings for all.
Budjet 2012 has been known. So, what's your reactions? Whatever your reactions was, life must be go on, right?
Today, I want to share my attire during my convocation recently. Hmm, feels like to pamper myself after 4 years struggling. And not denied, I spend quite a lot for the day. Perhaps the time factors and circumstances make my self more excited compared with the youngsters who was 10-12year younger than me who also received their degree. Regardless what is the reason was, I can't celebrate this time without the patience and effort with prayer and tawakal.
So, the fabric was chiffon two tones selected  by me and new designers Syazwan who is my officemate's son. Custom-cut dress with hand cuffs and flows at the bottom. 

And for the first time, I embroidery my own dress with bead details that follow the actual specification. HA HA ... All this while I have been embroidery it for friends and family. The selected patch lace sewed on upper top of the dress and hand cuffs. Beads that I used was sequined, hex and round beads, glass pearl and crystal are sprinkled swarosky
Enjoy and Keep on bling bling ya!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More