Friday, June 15, 2012

Mata mengantuk wehhhhh...

Salam semua.
Rasanya musim Euro kali ini saya terlibat secara langsung (oh tidakkkk aku dah terjebak!).
Mana tidaknya, saya dapat sindrom 'tak boleh tidur'. tapi sebenarnya diri sendiri yang mencari nahas, sebab lepas tengok cerita korea Miss Ajumma kat OneHD terus menerus siaran langsung menjahit sambil marathon tengok bola. 
So sekarang saya boleh cerita ngan anak2 saya, siapa player, club mana dia main, macamana dia gelecek bola, gol cantik (ha ha saya dah advance ngeh ngeh)
bab cerita team yang paling saya suka team France sebab ada nasir (nama penuh tak tau tapi dia pakai jersi no.11 club manchester city dan Karim Benzema jersi no.10 club real madrid) - hansem woo, team GErmany - ada Ozil jersy no.5 club real madrid (mata dia macam mata ikan emas ha ha) 
no wonder ada cakap2 yang kata perempuan bukan tengok bola tapi tengok player.... ha ha. Jangan marah haa abang2 somi. seminggu jer. Team yang saya tak suka... semestilah Portugal sebab dia ada Cristiano Ronaldo (eee kekwat habis, haraplah tak masuk semi final pun!) tapi bola tu kan bulat. siapa pun yang menang, yang penting harimau malaya tetap di hati!! Terbaek!!
 Penat dok bercerita tentang Euro2012, berbalik pada cita jahit menjahit cik kuntum...
tempahan dan booking sudah mula masuk. Kak Kuntum (nama ni diberi oleh abang mael kat opis yang kononnya mahu nama kawan kawan cam nama orang doloo dolooo, bantai jerlah depa nak panggey chek apa, janji cheq tetap maintain ha ha) terpaksa nak mengedit tawaran yang masuk. sebab kak kuntum ni penjahit profesional (ahaks perasan diva!) almaklumlah bulan posa, nak masak lagi (kuang kuang walaupun mengatur menu kat restaurant shhhh), nak wat cornflakes madu lagi (ni faverate anak-anak),
So ada kejadian kejadian sebiginilah saya menghadkan diri untuk menerima tempahan. takut tak sempat menjahit, harapan orang nak berbling bling raya ni dah sentap! sapa yang susah  nanti? mestilah kak kuntum.
Standard ISO kak kuntum mesti kena jaga... maintain KPI you.

berbalik pada busamna teman, dia bagi kak kuntum bajet sekian sekian, tapi baju batik ni mahu mahu dijahit atas corak. fikir punya fikir, saya decide nak jahit pada kuntuman bunga-bunga cinta yang outsanding kat busana ni yang matrialnya shifon. tapi kategori shifon ni okay, tak delah gemalai lembayung sangat, senang sikit walaupun.....

tengah tengah bunga, saya gunakan mata incredicleble hulk (he he  sebab warna hijau!) saya gunakan teknik peyote (credit to umi pepari) dan sulur paut disamping manik tabur. kebanyakan manik saya gunakan manik hex dan round.
 yang ini saya buat ala-ala wheel of fortune (boleh ka nama tuh??) juga gabungan dua jenis manik hex dan round yang mana jahitan gunakan teknik sulur paut dan manik tabur.
setakat ni jer kot. rasanya saya ada beberapa lagi design, nanti saya sharekan okay. till then keep on bling bling ya!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More