Tuesday, August 12, 2008

just additional ....


Just for additional clips. Sementara saya menyiapkan baju yang dalam proses, saya selitkan hasil kerjatangan saya yang tak seberapa...

Set baby ni saya buat atas permintaan makcik saya. Khas untuk cucu pertamanya - Nur Qistina Aishah. Mmm waktu itu saya tengah belajar quliting then bila ada this request , saya pun mulalah mencari ilham. surfing from internet and books on quliting yang saya boleh absorbkan sebagai idea tambahan.


Kalau orang Kedah kata, tilam kecil seperti ini dipanggil 'lemek'. Ianya saya buat besar sedikit daripada tilam baby yang ada kat pasaran(sebahagian dari permintaan makcik saya sebenarnya. Senang cucunya nak guling guling, katanya) . Fiber yang saya gunakan dua lapis (ehemm... banyak jugaklah jarum yang terkorban dek menjahit tilam itself).. Fabrik dari Japanese cotton (pening juga nak cari yang good quality), sebab fabrik yang ada kat kedai kain biasa terlalu nipis dan design serta qualitynya tak menarik.

I am happy when they like the idea and ada request untuk buat lagi, but unfortunately saya tak der masa nak wat lagi. sayangnya gambar ngan lemek tu tak tau saya letak kat mana, nanti bila saya jumpa, saya attach kat sini yer.

till then keep on bling bling yer!!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More