Tuesday, April 3, 2012

3D in the house....

Salam semua.
Sebenarnya saya tidak dalam keadaan yang sihat. Demam dan suara yang teramat serak. mungkin peringatan dariNYA untuk saya kurangkan bercakap. Saya masih cuba dan akan terus berusaha untuk berubah kearah yang lebih baik. Doakan saya ya.
Banyak yang berlaku pada saya kebelakangan ini... Itu juga mungkin salah satu faktor saya agak jarang menulis blog. Namun saya sebagai manusia biasa yang imannya hanya senipis kulit bawang. Air mata yang saya cuba kawal, akhirnya tumpah jua. Saya layankan perasaan itu juga. Tidak salahnya untuk menangis. dan lama tak menangis he he.... Fragile juga saya. Bila difikirkan kembali kenapa lah saya menangis, tapi tak salah nak refill kolam airmata saya kan ha ha. Yang pastinya saya harus lebih banyak membaiki diri kerana ujian yang diberikan Allah pada saya untuk membaiki diri saya yang leka ini. Namun Alhamdullilah, perasaan sedih itu sirna juga akhirnya.

Cukup lah membebel pasal sayakan. Sekadar meluahkan rasa hati yang masih terbuku.


Berbalik pada BlingBling yang saya tinggalkan sementara.
Sebenarnya, saya masih lagi aktif mengambil tempahan dan Alhamdullillah tempahan masih ada dan saya tengah berkira-kira untuk menutup tempahan untuk Aidilfitri nanti. Maklumlah saya menjahit diwaktu malam. sementara nak sampai ke rumah memakan masa dan juga kekangan yang ada kadang2 buat saya tak sempat untuk menumpukan perhatian saya pada minat saya ini.
Kali ini saya paparkan rekaan 3D saya yang saya lakarkan pada tudung dan busana polos kuning. Ini cuma 2/3 dari full creations. Sulaman penuh akan saya uploadkan nanti. Tudung shiffon kepunyaan saya yang jahitkan mengikut potongan syria (saya penggemar tudung syria juga) yang saya gayakan bersama dress labuh semasa majlis makan malam syarikat tempat saya bekerja. Azam tahun baru saya (sebenarnya saya tak pernah mahu mempunyai azam, tapi untuk perniagaan saya... saya kuatkan semangat!) saya akan pastikan kebanyakkan (yang pastinya tak semua....) akan dihiasi manik sebagai tujuan promosi. Dah banyak kengkawan bertanya, tukang jahit tapi tak der baju manik sendiri. Kalau dulu alasan saya senang jer... jahit baju orang dapat duit, tapi jahit baju sendiri tak dapat duit. sebab tu tak jahit. Ha ha alasannnnn

Busana polos kuning milik teman persekolahan yang sabar bersama saya. Dia tidak kisah sebenarnya bagaimana saya mahu mencorakkan busananya. Nanti saya akan cerita teknik jahitan bila full version dah siap yer.

Akhir kalam... Saya tinggalkan nukilan saya ini bersama anda untuk anda nilaikan.
Forgiveness is like a key that unlocks our hearts, causing all our resentment to flow out and love to flow in .... by Marianne Williamson.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More