Monday, May 28, 2012

Purple.Bubble

Assalamualaikum semua.
Bertemu lagi dalam minggu seterusnya dalam bulan REjab. Hari ini hari isnin. Sekiranay ada diantara rakan sekelian yang berpuasa sunat, Alhamdullillah. Sedar tak sedar cepat sangat masa berlalu (dan tanda-tanda akhir zaman antaranya juga adalah masa semakin pantas berlalu...)

Berbalik pada koleksi sulaman saya yang terbaru. Kalau anda perhatikan, corak ataupun cara sulaman ini agak sama dengan http://b2bead.blogspot.com/2010/02/bubble_15.html
Dan yang sebenarnya, memang dipohon rekaan sebegini. Anaka dara ini mahupan baju yang simple. Ghosek-ghosek jugak tanya dia nak wat apa? (kaypoh betl kan... tapi bukan apa... bersangka baik la. ) dan memang betul, anak dara ni nak bertunang!
Saya dipinta untuk menghiaskan busananya pada tangan dan kaki baju, Senyum jer bila saya tanya bajet (as ususal, saya lebih suka tanya bajet, kaedah paling selamat pada saya!!) dan bagi anak dara ini, dia ada bajet tertentu malahan bajetnya amat berpatutan. tak terlalu tinggi.

Material busana ini, satin. heavy kuga kainnya, namun amat mudah menjahit. saya amengggunakan lebih kurang 3-4 jenis pelbagai saiz mutiara kaca (glass pearl), sequine berwarna pastel dan manik hex untuk effect taburan. mutiara dan sequine saya taburkan scattered bercampur aduk dengan saiz yang berbeza. dan inilah hasilnya buat kali ini...

Alhamdullillah amat mudah untuk menyulam. Alhamdullillah. Keep on BlingBling guys!!!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More