Sunday, August 26, 2012

Hijab Syawal 2012

Kak kuntum cita sikit tentang hijab bling bling.

Tahun ni banyak jugak tempahan Hijab @ bLing Bling ni. Kak kuntum ambik pakej. maksudnya, habag nak warna apa, kak kuntum pi cari kain (shiffon yer adik kakak), jahit, then jahit manik, then deliver done!!

Hijab @ blingBling ni sebenarnya ala-ala outer tudung biasa tu ataupun (tak ingat nama pesen tudung cenggini...)Cita mengenai kain shiffon, mahal jugak semeter kain ni. ikut grade, maksudnya kalau nak gemalai lagi mahal. tapi gemalai tu lagi payah nak jahit, so hijab @ blingBling kak kuntum menggunakkan material dari Jakel yang berharga 29.90 semeter. Kita pakai semeter jer.

SEtelah dipotong mengikut ukuran yang telah ditetapkan, dijahit tepi (yang jahit tepi halus) dan dijahit keseluruhannya... braulah disulam dengan manik manik dan sequien seperti yang telah dipersetujui.

Yang kelabu tu, kak kunutm pakai sequine untuk bunga lily. guna rice beads untuk buat daun dan manik hex untuk buat tali air. splashkan skit guna manik round untuk bagi efek dramatik sikit ngeh ngeh

Untuk yang pink tu kak kunutm pakai rice beads dan manik round untuk buat teknik peyote. gunakan sikit sequine untuk bagi sekali lagi kesan dramatik selain dari manik hex untuk buat tali air aka sulur paut.

nanti kak kuntum cita lagi menegnai Syawal 2012 collection ya.
Keep on Bling Bling ya!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More