Sunday, August 26, 2012

Raikan Syawal,,,,


Ramadhan berlalu Syawal dirai
Pulang beraya mengeratkan silaturahim
Hati ikhlas menyusun jari
Moga dimaaf terbuku dihati

Salam syawal buat kali ini.
alhamdullillah kit adiberikan kesempatan untuk menikmati satu lagi nikmat Tuhan pada kita. Moga TRamadhan yang baru berlalu menjadikan kita lebih baik dari sebelumnya dan Syawal kali ini lebih bermakna.

Namun...

sekiranya ada yang tak dapat meraikan Ramadhan dan Syawal seperti yang diimpikan, janganlah bersedih. Pasti akan ada ganti nya. Cepat atau lambat. Moga Allah SWT memudahkan segala urusan kita.

Ok semua... Kak Kuntum mengambil kesempatan ini menyusun jari sepuluh di alam siber ini untuk memohon maaf sekiranya dalam sedar atau tak kak kuntum terkasar bahasa menulis, malah mungkin ada menyinggung hati teman2 bloggers mahupun visitors blog kak kuntum ni.

Hari ini sudah syawal ke 8, makanya masih ada yang baru memulakan perjalanan pulang ke tempat tinggal setelah pulang beraya dikampung (walaupun kampung kat kampung baru KL @ Kampung melayu Subang) tak kisahlah, janji balik kampung kan! kau hado?? Kak kuntum dah 3 hari balik rumah, tak mo bersesak jem kat highway. rasa tak berbaloi bayar tol, tapi jalan tersangkut sangkut. 

Kuih raya?
sebenarnya kuih raya akak biskut raya kak kumtum dah selamat dirayakan oleh anak2 bertuah kak kuntum sebelum raya lagi. infact tak sampai seminggu lepas buat, dah bo liao!!. Tapi tak pa, tak membazir kan. Ada la dua tiga jenis kuih tunjuk kak kuntum, tapi memang kak kuntum tak order banyak... mahal jugak lah ongkos nyar... kak kunutm bukannya dapat bonus macam orang gomen. beraya ala kadar. Alhamdullillah. Ada jugak yang tak der kuih raya langsung kan. tapi janji raya tetap datang walaupun ada atau tidak kuih raya @ besekut ghaya. 

inilah rupa besekut raya yang jadi arwah dah sebelum raya lagi...
pepun , kakawan kak kuntum semua, nanti kak kuntum upload gambar rekaan bling bling sempana raya 2012 ni. sabaq no...
Keep on bling bling walaupun raya lagi 3 minggu. 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More